Lubienie i sympatia cz 2

Oprócz podobieństw…
– sympatię wzbudza informacja, że ktoś nas lubi
– trafny komplement
– podobne opinie o naszej kompetencji
„Świetny wybór – ma Pan znakomity gust”
UWAGA: komplementy zbyt nachalne działają w odwrotną stronę!

Kontakt i współpraca:
– bardziej lubimy to, co znamy
– chętniej wybieramy do pełnienia funkcji społecznych osoby, których twarze są nam znane (plakaty polityków)
– sympatię nasila udana współpraca, wspólna realizacja zadania

Warunkowanie i skojarzenie:
– obdarzymy sympatią osoby przynoszące nam dobre wiadomości
– złe informacje – obwiniamy także tego, kto nam je przekazuje (prezenterzy pogody, posłańcy w starożytnej Persji)

Reklamy z modelkami <3
Kobiety które pojawiają się w reklamach samochodów maja za zadanie zwrócić uwagę męskiej części widowni, by piękno było bezpośrednio utożsamiane z samochodem. I tak się dzieje – mężczyźni uważają samochody reklamowane przez piękne kobiety jako lepsze i szybsze.
Zasada skojarzenia działa tak dobrze i tak automatycznie, że producenci dokładają wszelkich wysiłków, by skojarzyć swoje produkty z tym , co jest aktualnie
w modzie i dobrze się kojarzy.

Inną grupą zachowań bazujących na pozytywnym skojarzeniu jest pokazywanie się w towarzystwie osób o wysokim statusie moralnym i autorytecie.

Kategorie: Bez kategorii

Możliwość komentowania została wyłączona.