Autoprezentacja i autopromocja

Nie mamy jednego obrazu swojej osoby, który prezentujemy wszystkim. W momencie zmiany sytuacji zmienia się sposób prezentowania naszych umiejętności, atutów, wartości. Tworząc wizerunki, selekcjonujemy informacje (selekcja taktyczna), które pokazujemy w określonym środowisku czy sytuacji.
Czasem chcemy wywrzeć złe wrażenie. Szczególni dotyczy to szefów – uważają, że „mocny” wizerunek pozwoli na utrzymanie dyscypliny. Można też budować wizerunek osoby niezainteresowanej, niechętnej, np. ziewając, patrząc na zegarek. Bardzo typowe jest czasami prezentowanie własnej niekompetencji, co ma zwalniać z wykonywania pewnych zadań (ryzyko jest takie, że z taką oceną wyjdzie się dalej, poza dom). Czasami można zaprezentować bezradność w celu uzyskania pomocy.
Taktyki autoprezentacyjne:
– Atrybucyjna – zamierzone do zakomunikowania, że posiadamy pewne cechy
– Rekuriacyjna – zaprzeczane czemuś

Opisywanie siebie:
– werbalny opis
– opowiadanie innym o sobie
– CV
– list otwarty

Autopromocja matrymonialna

Zgrabna, atrakcyjna blondynka, czuła, o dobrym sercu, elegancka, 44/163/57 pozna Pana z klasą i kasą, biznesmena. Oszuści i drobnociułacze, proszę nie dzwonić. Tylko poważne oferty.

Mam 28 lat. Poznam sympatyczną, zgrabną dziewczynę w wieku do 27 lat. Odpiszę na każdy list z Pomorza i Małopolski. Dziewczyny bezrobotne, grube, ze wsi i i dziećmi, proszę nie pisać.

Atrakcyjny, wolny, 41/180/89, włosy ciemnoblond, niepalący, solidny, rozważny, wykształcenie średnie, złotnik, własne mieszkanie, dobre warunki, poślubi szczupłą, zgrabną panią 24-27 lat.

Kategorie: Bez kategorii

Możliwość komentowania została wyłączona.